maandag 4 maart 2013

Mossel




Een aantal dagen geleden op het strand van Jomtien Beach toen het eb was, heb ik enkele mooie schelpen gevonden en meegenomen naar het hotel.
Een exemplaar (op de foto rechts) was nog dicht. Gisteren zag ik dat er water uit de dichte schelp was gelopen en ook rook ik een vieze weeïge lucht. Het leek wel de geur van een ongewassen vagina. De schelp was in de loop van de dag verder open gaan staan en de slijmerige inhoud was zichtbaar. Er zijn mensen die het heerlijk vinden om de inhoud naar binnen te slurpen. Ik ben niet zo van de mosselen, zeker niet als ze rauw zijn.
Uiteindelijk om van de vieze geur af te komen, mijn hotelkamer stonk inmiddels helemaal naar je weet wel, heb ik de inhoud onder de kraan weggespoeld.




Vandaag is het me eindelijk gelukt op op de website van de Belastingdienst te komen. Sinds 1 maart is het weer mogelijk om online de aangifte van 2012 te doen. Je kunt dan een online formulier downloaden en via je DigiD inloggen. Al je gegevens zijn al voor je ingevuld, je hoef ze alleen nog maar te controleren en de eventuele aftrekposten in te vullen. Als alles is ingevuld kun je meteen zien hoeveel je terug krijgt of hoeveel je moet betalen. Erg handig moet ik zeggen. Met een beetje creatieve manier van rekenen en met cijfers goochelen, lukt het me elk jaar wel weer om geld terug te krijgen. Door mijn ziekte heb ik genoeg aftrekposten, dus het is allemaal wel legaal.

Aangezien ik een iPad gebruik tijdens mijn vakantie in het buitenland, moest ik de Apple versie downloaden. Na lang wachten was het dan eindelijk gelukt, nu alleen nog installeren. Na het downloaden gaf het programma aan dat ik het via Drive van Google kon openen, maar dat bleek niet zo te zijn. Dus alle moeite en wachten was voor niets. Misschien lukt het nog op de pc van het hotel, waarschijnlijk is deze zo ingesteld dat je daar ook niks op kunt installeren.

De reden dat ik op 28 maart weer terug ga naar Nederland heeft dus met mijn belasting aangifte te maken mocht het tijdens mijn vakantie niet lukken. Ik heb bij thuiskomst dan nog tot en met 31 maart tot 24.00 uur de tijd om het in te vullen en online te versturen. Als het me nu gelukt was, dan had ik mijn ticket veranderd en was ik later terug gevlogen naar Nederland. Omdat ik nu toch in de buurt ben van landen als China en Australië, was ik graag nog wat langer gebleven om daar ook naar toe te gaan. Vanuit Beijing naar de Chinese Muur om deze te bezichtigen of naar Australië om Sydney of Melbourne te bezichtigen lijkt me ook erg leuk.

Op 18 maart komt een vriend vanuit Nederland naar Thailand, met hem ga ik ook nog 10 dagen optrekken hier in Pattaya.
Morgen eens bij Panu van Boss and Baas Travel kijken of hij nog voor leuke uitstapjes vanuit Pattaya naar andere delen van Thailand heeft, vandaag was hij er niet.

---
pmc © 4 maart 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten