woensdag 20 maart 2013

Bezoek uit Nederland



Gisteren het strand opgezocht. Het was heerlijk strandweer met een temperatuur van 34 graden en het zeewater was ook ruim boven de 30 graden, misschien wel net zo warm als de buiten temperatuur, zo voelde het wel aan.
De laatste tijd heb ik op het strand veel contact met de mooie Zwitserse dame en twee jonge mannen uit Duitsland. Zo nu en dan nemen we samen een duik in het water of we kletsen onder het genot van een hapje en een drankje vanuit onze ligbedden met elkaar. Heel erg gezellig en ontspannen bij tropische temperaturen die komende dagen richting de 38 graden gaan.



Vanmiddag om 14.00 uur kwam Boogie, een goede oude vriend van mij uit Amsterdam aan in het hotel. Hij was na een lange vliegreis met een tussenstop in China eergisteren in Bangkok gearriveerd. Na twee overnachtingen in Malaysia Hotel in Bangkok om weer een beetje bij te komen was hij dan nu eindelijk in Pattaya.
Nadat hij wegwijs was gemaakt met het hotel gingen we samen even een rondje in de buurt van het hotel maken zodat hij langzaam aan ook een beetje de weg leert kennen. 's Avonds zijn we bij de Little Mango een hapje gaan eten en daarna nog een drankje gedaan bij Sunee Plaza.

Het was voor mij ook weer lang geleden dat ik bij Sunee Paza geweest was. Eigenlijk weinig veranderd qua beeld. De jongens die voor de vele bars hangen, laten zien hoe mooi ze wel zijn en natuurlijk word je gevraagd om er een drankje te drinken. Het waren voor mij weer allemaal hele nieuwe gezichten dan enkele maanden geleden, er was niemand die ik kende. Het viel me op dat deze lichting een stuk brutaler is dan de vorige keer. We gingen op het terras zitten waar ik de vorige keren ook altijd zat en bestelde wat te drinken. In een mum van tijd hadden we gezelschap, erg vervelend gezelschap. Bedelen om sigaretten en drank. Persoonlijk hou ik er niet van en binnen enkele minuten was dat ook wel duidelijk voor hun. Ik ben geen Sinterklaas of Kerstman die naar Thailand gekomen is om kadootjes uit te delen. Ik kreeg de indruk dat het buurtje rondom Sunee Plaza erg snel achteruit gaat. We sloten de avond af met een rondje Walking Street en omgeving. Dat kun je maar alvast gezien hebben zodat je daar niet meer terug hoef te gaan. Wat dat betreft ben ik een snelle gids, geen energie verspillen aan dingen waar je toch niks aan hebt. Morgen naar het strand van Jomtien Beach.





---
pmc © 20 maart 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten