dinsdag 26 maart 2013

Dinsdag



Vandaag is het 26 maart, het is dinsdag. Mijn vertrek komt steeds dichterbij, nog twee nachten slapen en dan is het zover. Vandaag stond al in het teken van afscheid nemen. Afscheid van de plekken waar ik de afgelopen maanden met grote regelmaat kwam. Vanochtend was het de beurt aan Gafea espresso, waar ik regelmatig een ontbijt of lunch heb genuttigd. Ook de vele Sencha Green Tea die ik hier heb gedronken en natuurlijk niet te vergeten het uitzicht vanaf het terras, de drukte van Pattaya Tai en Pon, als zij bezig was met kammen en vlechten. Er viel altijd wel wat te zien waar ik van genoot.




Vanavond wat het de beurt aan de Little Mango Restaurant. Ook hier kwam ik regelmatig eten en genoot van de gezellig sfeer van en rondom het restaurant en hun medewerkers. Elke begroeting was weer een feest.

Tum Jan kookt voor mij altijd lekker spicy, ze weet dat ik dat lekker vind. Mij werd verteld dat ik wel een uitzondering ben, de Thai eet niet zo spicy zoals ik het eet. Na een heerlijk dinner werd er nog even nagetafeld met de bekende borrel. Het is een mix van rum wodka met lemon, deze fles wordt bewaard in de diepvries en komt tevoorschijn als de rekening is betaald. Deze keer kwam de fles al eerder. Ik maakte nog een blunder bij het betalen, i.p.v 1000 Bath stopte ik een briefje van 100 Bath in het mapje. Een nieuwe jongen (de zoon van Tum Jan) die nu word ingewerkt voor de plek van Jim kwam verbaasd terug met het mapje en liet me de honderd Bath zien. Gelukkig kon iedereen er om lachen.
Jim, een van de bediendes van het restaurant moet zich volgende maand in Bangkok melden voor de militairen dienstplicht, hij ziet er behoorlijk tegen op. Hij is echt geen type voor in het leger.

Het enige smetje van deze leuke en gezellige avond was dat mijn iPad op de grond viel, nu is het scherm in honderd stukken gebarsten. Gelukkig doet hij het nog, maar het mooie is er nu wel van af. Hopelijk kan ik via mijn reisverzekering een nieuwe krijgen.

Morgen nog voor de laatste keer naar het strand, dan zit mijn vakantie er weer bijna op. Snik, ik wil nog niet naar huis, ik voel me hier ook thuis.




---
pmc © 26 maart 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten