donderdag 7 februari 2013

Bangkok - Pattaya



Vanochtend ben ik van Bangkok naar Pattaya afgereisd. Om 11.00 uur werd ik met een minivan opgehaald bij Malaysia Hotel. Er waren nog 2 hotelgasten die ook naar Pattaya gingen. Verder gingen we nog op 3 plekken in Bangkok mensen ophalen. Het ging nog wel effe duren voordat we echt op weg waren, maar tegelijkertijd zie je ook weer iets van de stad. Ondertussen heb ik de afgelopen dagen wel elke uithoek van de stad gezien.
Als laatste stapte 4 backpackers uit England in, het waren nog vrij jonge gasten. We zaten nu met 9 personen inclusief de chauffeur in de minivan, in principe waren er nog 2 stoelen vrij. De reis kon nu eindelijk beginnen.

Het voordeel van een minivan is de prijs, het scheelt meer dan de helft als je een taxi neemt. Het nadeel is dat je afhankelijk bent van het type medepassagiers. De 4 jongens hadden het hoogste woord, niet dat er iets zinnigs uit hun mond kwam. Het ging alleen maar over hoeveel ze gisteravond gedronken hadden en wat ze wel en niet meer konden herinneren.
En ja hoor! We waren nog geen 5 minuten onderweg en de jongste van het stel werd misselijk. Hij had geluk dat er een afslag van een tankstation was. Zijn hele avondje eten en drinken verliet zijn lichaam zoals het er ook naar binnen is gegaan. Na 10 minuten oponthoud konden we weer verder. Er werd geen woord meer gesproken tot Pattaya.




In Pattaya aan gekomen werd ik nog getrakteerd op een rondtoer door de stad, ik was de laatste die werd afgezet bij het hotel. De ontvangst in het White Inn Hotel was hartelijk. Met 3 zoenen werd ik verwelkomt door de vrouw aan de receptie. Het zag er nog even bekent uit als de laatste keer, een maand geleden. Zoals afgesproken kreeg ik een kamer op de derde etage vlak bij de trap.

Nadat ik mijn tas had uitgepakt was het tijd voor een heerlijk kopje cappuccino op de hoek naast het hotel.
Net als mijn vorig verblijf werd de cappuccino met alle liefde geserveerd. Na de koffie ging ik geld wisselen bij een Chinese supermarkt. De wisselkoers was daar in vergelijking met geld opnemen via een ATM zeer gunstig.
Ondertussen was het donker geworden en ik besloot om wat te gaan eten, ik had reuze trek gekregen.

Bij de Little Mango Restaurant werd ik door het voltallige personeel hartelijk en warm begroet. Het was fijn om iedereen weer te zien. In de tussentijd dat ik in Nederland was had ik met enkele van hen contact via Facebook. Ze wisten dat in vandaag in Pattaya zou aankomen en langs zou komen om te eten. De kokkin weet wat ik lekker vind en ze had haar best gedaan om het naar mijn zin te maken. Het eten was verrukkelijk.
Na het eten nam ik van iedereen afscheid en ging terug naar het hotel. Mijn vakantie in Pattaya is nu echt begonnen, morgen naar het strand van Jomtien Beach.





---
pmc © 7 februari 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten