vrijdag 22 februari 2013

White Inn Hotel Pattaya City




Vandaag mijn laatste dag/nacht in het White Inn Hotel, morgenvroeg uitchecken en dan gaat mijn reis naar Vietnam beginnen. Ik laat mijn grote reistas achter in het hotel. Voor Vietnam neem ik een kleine tas mee als handbagage. Op 1 maart kom ik hier weer terug.

Ik ben nu alweer 3 weken in Thailand, de tijd gaat snel. Ik moet er niet aan denken om weer terug in Nederland te zijn. Daar is het koud en men verwacht er ook weer sneeuw, dat is niks voor mij. Ik ga de komende 5 weken nog heerlijk genieten van de zon en het aangename klimaat, van het lekkere eten en de uitstapjes die ik in de planning heb staan.

Het verblijf in het White Inn Hotel de afgelopen weken Is me tot nu toe goed bevallen. Het is een prettig hotel, ruime kamers en alles is schoon en goed onderhouden. Het hotel is een aantal jaren geleden helemaal gerenoveerd en heeft 72 kamers, variërend van twee- tot driepersoons. Tegenover mij is een grote kamer met 3 bedden, naast mij woont een jong gezin met een baby, zij waren er in januari ook al. Verder kwam ik ook nog mijn dove Duitse buurman tegen van mij vorige verblijf in januari, toen had ik een kleine aanvaring 's nachts met hem over het geluid van de televisie. Hij keek me verbaasd aan toen ik hem tegenkwam. Een klein minpuntje vind ik de badkamer, deze is wat aan de kleine kant en de druk van het water mag ook wel iets hoger zijn. De ligging van het hotel is vrij centraal, om de hoek vind je Walking Street en voor het hotel stoppen de pickup taxi's die je naar Jomtien Beach brengen.

Het personeel is vriendelijk en behulpzaam, je maakt makkelijk contact met deze mensen en ze zijn ook geïnteresseerd in je. Elke dag wel een praatje met iemand, zo kom je ook iets meer te weten van de mensen zelf hier in Thailand.
Men was in het begin (vorige vakantie) wel verbaasd en nu ook weer, dat ik telkens de trap neem naar de derde etage waar mijn kamer is. 'Waarom neem je niet de lift vroegen ze dan aan mij'. Ik antwoorden dan dat het goed voor mij is om veel te bewegen, en ook voor mijn dikke buik naar mijn buik wijzend. Gelukkig is mijn buik nu niet meer zo dik. Men glimlacht telkens als ze zien dat ik de trap neem. Vaak klink er dan: 'Walk Walk'.

Op dit moment is er een hele andere soort bezetting van de kamers dan in januari. Er zitten nu veel Arabieren (met of zonder kaftan), Indiërs en Pakistanen (met en zonder tulband), Israëliërs, Japanners en natuurlijk de Russen, Amerikanen en Europeanen. Voornamelijk mannen, vrouwen zijn erg in de minderheid. Alle gasten gaan relax met elkaar om, daar tussendoor ga ik mijn eigen gangetje.

Het hotel is gay-vriendelijk en onder de gasten verblijven dan ook veel gays uit de hele wereld. Niet alleen gays, maar er zijn ook voldoende hetero's die hier verblijven. Vaak stelletjes bestaande uit een oudere man met een jongere Aziatische vrouw. De vorige keer in januari zag je nog vaak dat er jonge Thaise meiden bleven slapen, dat is nu veel minder. In de ochtend zag je dan een hele stapel identiteitsbewijzen bij de receptie liggen. Iedereen die door een gast van het hotel meegenomen wordt, moet zijn of haar id-kaart afgeven. Zo kunnen ze de leeftijd controleren en bij problemen hebben ze iets in handen om de politie te waarschuwen. In Thailand is het heel gewoon dat je mensen meeneemt naar je hotelkamer.

Het valt me wel op dat de receptie erg selectief is. Grote groepen backpackers worden geweigerd, soms als je met z'n tweeën bent heb je geluk. Ik moet zeggen, dat vind ik wel aangenaam. Het is er 's nachts altijd rustig, geen schreeuwende dronken mensen.
Misschien één nadeel van dit hotel is (voor mij niet overigens) dat er geen restaurant is waar je kunt ontbijten en lunchen of een drankje kunt nuttigen. Waarschijnlijk bewust niet voor gekozen, geeft te veel drukte en lawaai. Het hotel bij de buren heeft dat wel, die zijn 24 uur open. De mensen die je daar 's avonds ziet, zitten er de volgende ochtend nog, vaak dronken.

Tot nu toe nog geen druppel alcohol gedronken. Ik heb er ook geen behoefte aan bij deze tropische temperaturen. Veel water en thee drinken. En 's avonds een terrasje pakken bij Sunny Plaza, ook nog niet gedaan. Meestal ga ik na het eten met een omweg weer terug naar het hotel. In het donker loop ik ook een stuk slechter en voel me niet erg op m'n gemak. Ik ben bang dat ik val of dat ik dronken overkom als ik zo wiebelig loop. De straten en trottoirs zijn erg slecht en nauwelijks onderhouden.

Mijn volgende blog schrijf ik vanuit Vietnam hoe het mij vergaat. Tenminste, als ze daar een goede internetverbinding hebben. Voor nu ga ik nog even van de zon en strand genieten. In Hanoi is het niet zo mooi weer als hier. Dat wordt dan weer even wennen.















---
pmc © 22 februari 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten