vrijdag 15 februari 2013

Een fruitdag




Vandaag een fruitdag i.p.v Thais eten. Dit doe ik wel vaker sinds ik hier op vakantie ben, ook in mijn vorige vakantie in Thailand. In Nederland heb ik ook mijn sapdagen. Er is hier genoeg fruit te koop voor maar weinig geld.

Vanochtend voor 'n keer de koffie overgeslagen en lekker vers geperste sinaasappelsap gedronken. Ik ging vandaag vroeg naar het strand.
Op weg naar het strand kom ik altijd langs een fruitstalletje van een oude mevrouw. Ik koop bij haar altijd mijn fruit als ik op het strand lig. Ze heeft genoeg keuze en het is allemaal lekker vers.
Ik heb wel nog een tip betreffende het eten van mango. Als een mango nog niet helemaal rijp is, dan is deze licht geel groen van kleur en is erg houterig om te eten. Je moet dus de donker geelkleurige hebben, deze zijn zacht en sappig van smaak. Vandaag had ik er eentje die best nog wel een dag langer aan boom had mogen hangen.

Het was vandaag een rustige dag, gelukkig geen spierpijn van de wandeling van gisteren. Op het strand was het ook erg rustig, veel ligstoelen en bedden onbezet.
Voor de afwisseling was het vandaag eb. Iets wat ik hier maar weinig ziet en dat heeft te maken met het enkel-daags getij. Het strand was behoorlijk breed en als je de zee inging, moest je heel ver lopen om helemaal tot je schouders in het water te staan. Ik heb liever vloed, dan hoef ik niet zover te lopen.
Bij enkel-daags getij is er eenmaal per dag hoogwater en een maal per dag laagwater. Enkel-daags getij komt voor in de Golf van Mexico, de Zee van Ochotsk, de Zuid-Chinese Zee, het noordwestelijk deel van de Golf van Thailand, en in de Java Zee. Het strand van Jomtien in Pattaya behoort tot het noordwestelijke deel van de Golf van Thailand, vandaar het enkel-daags getij.

Het was vandaag dus een rustige dag en ik heb ook niet veel te melden. Morgen proberen om weer iets leuks te ondernemen.
Dinsdag a.s wordt een vriendin van mij geopereerd. Het zal wel een zware operatie worden, ik denk veel aan haar. Na de operatie heeft ze nog een lange weg te gaan. Ik ben positief gestemd en hopelijk is zij dat ook. Wel jammer dat ik er niet bij kan zijn. Op 10 april moet ik zelf weer voor controle bij de hematologie van het VUmc, ik ben benieuwd of mijn verblijf in Thailand nog positieve invloed heeft gehad.




---
pmc © 15 februari 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten