zondag 3 februari 2013

City Tour en Tempels - Bangkok

Zondagochtend vroeg op. Vandaag stond er een City Tour langs de 3 bekendste tempels van Bangkok op het programma.
Ik werd om 07.45 uur opgehaald en daarna naar de andere kant van de stad gebracht waar ik weer moest overstappen in een andere minivan waar reeds de andere 6 deelnemers (allemaal uit India) in zaten van deze city tour.




Als eerste stond de Golden Buddha in de 'Wat Traimir' (aan de rand van Chinatown) op het programma. Deze boeddha is gemaakt van massief 24 karaats goud en weegt 5500 kilo. Dit is ook de enige boeddha in Thailand van goud. Alle andere goudkleurige boeddha's die je overal in Thailand tegenkomt, zijn dus nep.



De volgende tempel was de 'Wat Pho', een enorm tempelcomplex met meerdere tempels en vele Stoepa's. De bekendste boeddha van Wat Pho is de 'Reclining Buddha' oftewel de liggende boeddha. Dit is een enorme boeddha met er om heen een joekel van een tempel.









De laatste tempel die op het programma stond was de 'Wat Benchamabophit' oftewel de marmeren tempel. De tempel is geheel gemaakt van wit Italiaans marmer. Op de binnenplaats van het tempelcomplex waren monniken bezig met hun gebed.




Het was een leuke en leerzame dag. Onderweg zie je veel van de stad en ook plekken waar je normaal gesproken nooit komt. De reisleidster vertelde heel veel over Bangkok, de geschiedenis van de stad en het land. Natuurlijk kwam de koning ook ter sprake. Ik heb weer veel opgestoken en ook genoten van het Engels van de reisleidster. Alle woorden met een 'r' erin, worden als een 'l' uitgesproken. Dat leverde vaak spraakverwarring op.
Mijn dag zit er nog niet op, ik ga een goed restaurant zoeken, ik heb reuze trek in lekker eten gekregen.

---
pmc © 3 februari 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten