zaterdag 2 februari 2013

Vlucht KL 875 Amsterdam - Bangkok



Vlucht KL 875 van Amsterdam naar Bangkok was gepland om 17.25 uur, maar door een storing was de vlucht 75 minuten vertraagd. Toen we eindelijk klaar waren voor vertrek, riep de gezagvoerder om dat ze extra brandstof hebben getankt om zo de opgelopen vertraging weg te werken door extra hard te vliegen. De goede man hield zich aan zijn woord en 9 uur en 41 minuten later landen we op Suvarnabhumi Airport in Bangkok. Normaal vliegen ze 10 uur en 15 minuten gemiddeld over dezelfde afstand.
Ik zat bij het raam en genoot volop van het uitzicht in het donker van de vele lichtjes van dorpen en steden. Volgens het vluchtschema op de monitor vlogen we op een gegeven moment over Iran, dwars over Afghanistan, Pakistan en India. Normaal vliegen ze een stuk noordelijker. Om tijdwinst te pakken werd er niet met een grote boog de noordelijke route gevlogen, maar een stuk zuidelijker. Een tijdje later toen het licht begon te worden waren de vele rivieren in het zuiden van Bangladesh duidelijk te zien die uitmonden in de Bay of Bengal. Het was een prachtig gezicht, daar is Google Earth niks bij.

De paspoortcontrole, immigratie en de bagage ophalen ging erg soepel en snel. Buiten gekomen kon ik gelijk in een taxi instappen en om 12.00 uur was ik in het Malaysia Hotel waar ik al een keer eerder verbleef bij mijn vorige vakantie. Mijn vakantie kan nu echt beginnen.
's Avonds lekker gegeten in het Malai Restaurant bij het hotel dat 24 uur open is. Mocht je 's nachts nog honger hebben of je kunt niet slapen kan je daar altijd terecht. Na het eten toch maar vroeg naar bed om zo de verloren uurtjes slaap in te halen. Voor het slapen gaan nog even een City Tour gereserveerd bij Ma Travel in het hotel voor de morgenochtend. Dus, dat wordt weer vroeg opstaan. Om 07.45 uur word ik opgehaald.



---
pmc © 2 februari 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten