dinsdag 25 maart 2014

De terugreis

Mijn terugreis begon deze ochtend om 9.00 uur, vanaf het busstation Jomtien Beach Pattaya naar Suvarnabhumi Airport Bangkok. Voor 134 Bath ben je in anderhalf uur op de plaats van bestemming. Ik vind reizen met de bus comfortabeler dan met de taxi. Je zit lekker hoog, goed overzicht en uitzicht, voldoen ruimte, je kunt eventueel even je benen strekken en er is een wc aan boord. Qua tijd scheelt het bijna niks en de afstand en de weg is precies hetzelfde. Het prijs verschil is wel heel groot t.o.v een taxi. Gemiddeld betaal je gauw 1000 Bath voor een taxirit naar het vliegveld vanaf Pattaya.








Na anderhalf uur kwamen we aan op Suvarnabhumi Airport, het was behoorlijk druk. Gelukkig hoefde ik niet in een lange rij te staan om in te checken en de bagage af te geven. Met alleen handbagage gaat alles een stuk sneller. Binnen no time was ik langs de controle en de douane. Geen extra controles vanwege de NSS top in Den Haag. Mijn nagelknipper en schaartje mochten zonder problemen mee in de handbagage.






Het vertrek stond gepland om 12.20 uur, een half uur later kwam het vliegtuig los van de Thaise bodem. De piloot liet weten dat de reis 12 uur en 30 minuten ging duren, aankomst op Schiphol rond 18.20 uur.

Twaalf en een half uur is lang, de tijd schoot maar niet op. Ik had gelukkig een goede plek en stoel. Helemaal achteraan in het vliegtuig met stoelnummer 44F aan het gangpad kon ik zonder gedoe mijn benen strekken. Met grote regelmaat stond ik vaker dan ik zat. Ook heel verleidelijk was de grote hoeveelheden gratis snoep en knabbeltjes aan boord, ik heb wat afgesnoept. Toen we eindelijk over de helft waren kon het aftellen beginnen. Ik heb werkelijk elke mijl en minuut weggekeken van het schermpje voor mijn neus.



Om 18.16 uur tikte het vliegtuig de Nederlandse bodem aan. Om 18.44 uur stond ik buiten en liep naar de bushalte van buslijn 300. Ik had afgesproken omdat alles rondom Schiphol was afgesloten vanwege de NSS top, om de bus te nemen naar het Spaarne Ziekenhuis in Hoofddorp. Daar werd ik door een vriendin opgehaald. Zij bracht me naar Amsterdam. Onderweg nog even wat boodschapjes gedaan en even na acht uur was ik dan eindelijk thuis. Het voelde heel erg vreemd toen ik binnenkwam. Alles leek zo klein, ook de kleur van de vloer leek zwarter dan normaal. Ik ben weer thuis en zal binnenkort weer een nieuwe reis gaan plannen.

---
pmc © 25 maart 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten