maandag 10 maart 2014

Koud



Vandaag mijn laatste dag en nacht in Hanoi, morgen ga ik weer terug naar Thailand. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu blij ben dat ik morgen vertrek. Het is voor mij op dit moment te koud, ook regent het hier op dit moment regelmatig. Aangezien ze hier geen kachels hebben, is het behoorlijk afzien voor mijn voeten. Voordat ik ga slapen leg ik een aantal zelf gefabriceerde alternatieven kruiken van plastic flessen met heet water in bed, maar zelfs dat is nog niet voldoende om mijn voeten een warm gevoel te geven. Overdag zou ik een kampvuurtje langs de straat kunnen maken, dat is hier heel gewoon.
Ik zag op weeronline.nl dat de temperaturen in Thailand op dit moment en de komende tijd overdag rond de 37 graden liggen en 's nachts 27 graden. Dat is het betere werk, daar hou ik van.

(Noord) Vietnam is een heel mooi land, maar als het koud en nat is kan ik er niet van genieten. De volgende keer een andere tijd van het jaar uitkiezen, ik ben er nog niet uit welke maanden nu het meest gunstige zijn. De een zeg dit en de andere zeg dat. Bijvoorbeeld juni en juli zijn erg heet, maar dan valt er ook met regelmaat heel veel regen. In die periode is het juist heel erg mooi om dan terug te gaan naar Sa Pa. De plateau's zijn dan gevuld met rijst plantjes. September en oktober zijn wat het noorden van Vietnam betreft ook redelijk. Of misschien toch maar half december. Ik weet het nog niet. Ik zou nog heel graag bij mooi en helder weer op de top van de Fansipan (3143 meter hoogte) willen uitkijken en genieten van het wijds uitzicht.

Deze keer viel het weer tot nu toe tijdens mijn verblijf in Zuidoost Azië erg tegen. Het waren niet de hoge temperaturen als verleden jaar. Deze keer heb ik het vaak koud gehad. Hopelijk kan ik morgen bij terugkeer in Thailand nog twee weken genieten van de warmte.

Na de lunch besloot ik om nog een keer een rondje Old Quarter te doen en ook nog even een stukje langs de drukke weg om vervolgens de Long Biên Bridge over de Red River over te steken. Daar was ik wel met de trein geweest, maar nog niet te voet. Langs het spoor loopt ook een fietspad met een smal strookje voor de voetgangers. Onderweg kom je de gekste dingen tegen, een aantal heb ik vastgelegd met mijn camera.
Ik zal het gaan missen, Hanoi is voor mij een boeiend stad met veel beweging en variatie.





























---
pmc © 10 maart 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten