dinsdag 11 maart 2014

Dag Vietnam



Vandaag gaat de reis terug naar Thailand. De twee weken Vietnam zitten er weer op. De tijd vliegt ineens snel voorbij. Over twee weken ben ik weer terug in Nederland.
Ik heb weer een mooie tijd in Vietnam gehad. Veel gezien, beleefd en genoten, wat een mooi land en lieve mensen. Het verblijf in het hotel was ook heel fijn. De mensen waren heel aardig en behulpzaam. Ik heb een goede band met ze opgebouwd. Bij mijn volgende reis naar Vietnam ga ik weer terug naar Camellia Hotel 6 in Hanoi.



Net voor 13.00 uur kwam de taxi mij ophalen bij het hotel en bracht me naar Noi Bai Hanoi Airport. Na ongeveer 45 minuten rijden kwamen we aan bij de luchthaven. In de ochtend kwam er een flauw zonnetje te voorschijn, maar bij het verlaten van Hanoi was het grijs en mistig.
Het gebied rondom de luchthaven is nog (steeds) een grote bouwput. Naast de bestaande luchthaven wordt druk gebouwd aan een nieuwe. Inmiddels staat er een joekel van een gebouw van enkele honderd meters lang. Waarschijnlijk als ik volgende keer hier weer terugkom is het helemaal af.



Binnen was het werderom (net alsvorig jaar) zoeken waar je kon inchecken. De informatie aanduiding is hopeloos. Oude en nieuwe (bordjes) informatie hangen keurig naast elkaar. Er is op die manier geen verschil tussen Domestic en International Flights. Ook is er een nieuw gebouw met het oude gebouw verbonden. Dat bleek dus alleen voor de binnenlandse vluchten te zijn bestemd, maar staat nergens aangeduid.



Na 'n uur was ik eindelijk ingecheckt en door de douane. Nu nog even bij de gate wachten en dan ik eindelijk plaatsnemen in het vliegtuig. Ik had deze keer stoel 19G, bij het raam.
Om 16.00 uur kwam het vliegtuig los van de grond en 17.28 uur tikte vlucht VN613 van Vietnam Airlines de vaste ondergrond van Thailand aan. We zijn er, we hebben het overleefd. Geen gekke dingen onderweg, geen motorpech of terroristische aanslagen en ook geen kaping.





Nadat ik was uitgestapt snel op weg naar de douane. Ik was een van de eerste bij de douane. De douanier vroeg hoelang ik in Thailand zou verblijven, waarschijnlijk i.v.m mijn visa. Ik vertelde de man dat ik over 14 dagen weer terug vlieg naar Nederland. Ik kreeg een visum voor 30 dagen, mocht ik me bedenken kan ik wat langer blijven.

Toen ik eenmaal langs de douane was als een gek naar beneden om een buskaartje te kopen, het was tien voor zes, misschien kon ik de bus van zes uur nemen. Helaas toen ik er aan kwam was de bus van 18.00 uur al vol. De volgende bus ging om 19.00 uur.




Om 19.00 uur vertrok de bus en om 20.15 uur stopte de bus bij de eerste halte in Noord Pattaya. Ik moest de laatste halte (5 stops totaal) eruit bij Jomtien Beach. Rond negen uur was ik in het hotel. Het was nog heerlijk warm buiten, dit heb ik wel gemist toen ik in Vietnam was.

---
pmc © 11 maart 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten