dinsdag 18 maart 2014

Strand




Na een paar minder leuke dagen vandaag weer naar het strand van Jomtien Beach geweest. Ik had het de afgelopen dagen behoorlijk te pakken, gelukkig ben ik weer helemaal opgeknapt.

Vandaag over een week zit mijn vakantie er weer op en gaat de reis terug naar Nederland. Dus, laat ik vandaag nog maar eens genieten van de zon en het strand. De afgelopen dagen was het erg warm, maar ook grijs en alles zat dicht. Vanochtend was de lucht redelijk blauw en open, hier en daar een beetje sluierbewolking.

Op het strand stond een behoorlijk windje ter afkoeling. Oppassen dus, meteen afdrogen als je uit het water komt. Het zeewater had eindelijk de gewenste temperatuur waar mijn voeten zich goed bij voelen. De temperatuur van het water was ongeveer 33 graden. Buiten het water was de temperatuur een graadje of 35, heerlijk dus. Het was ook weer hoog nodig om weer een beetje bij te kleuren. De afgelopen weken heeft mijn lijf niet echt veel zon gezien.

Op het strand is het in vergelijking met een maand geleden nu erg rustig. Veel mensen zijn weer terug naar huis. Een klein groepje is er nog. Deze zullen net als ik na volgende week allemaal naar huis gaan. Vandaag afscheid genomen van 'tante' Eddie, een Amsterdammer van 84 jaar. Waarschijnlijk vertelde hij, dat het zijn laatste jaar hier was, hij heeft het hier ondertussen wel weer gezien. Dat hoor ik wel eens vaker van mensen die hier vaak komen. Op een gegeven moment raak je uitgekeken, alles wordt dan al gauw een sleur. Gelukkig is dat bij mij nog niet aan de orde. Vanuit Thailand naar omliggende landen reizen zorgt voor de nodige afwisseling. Ook zou ik hier nog eens graag met wat vriendinnen uit Nederland willen komen, ondertussen weet ik hier goed de weg.

Zoals gebruikelijk 's middags als lunch Som Tam, Spicy met Sticky Rice (Papaya Salade) besteld. Met smaak werk ik een bordje naar binnen. Dit zal ik straks weer erg gaan missen als ik thuis ben. Ook het warme zeewater waar ik zolang op heb gewacht.




---
pmc © 18 maart 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten