dinsdag 4 maart 2014

Met de nachttrein naar Lao Cai

Vanavond vertrek ik met de nachttrein naar Lao Cai. Dit plaatsje ligt aan de grens met China. Mijn volgende bestemming voor de komende dagen (van dinsdagavond tot zondagochtend) is een trekking in de bergen van Sa Pa.

Vanochtend al mijn spulletjes ingepakt en om 11.00 uur uitgecheckt bij het hotel. Overdag kan ik mijn 2 tassen in het hotel laten staan zodat ik nog wat kan ondernemen zonder al mijn tassen mee te hoeven sjouwen. Vanavond om 20.00 uur wordt ik opgehaald bij het hotel en naar het station in Hanoi gebracht. Om 21.15 vertrekt de nachttrein. Ik ben benieuwd. Het is voor mij de eerste keer dat ik met de trein ga reizen hier in Vietnam. Ik heb er al veel verhalen over gehoord dat o.a door de airco het steenkoud is, ik ben benieuwd.

Na de lunch van twaalf uur besloot ik om een stukje te gaan wandelen. Ik zag op de kaart dat het station van Hanoi redelijk in de buurt van het hotel ligt. Op mijn gemak en rondkijkend (het zag er hier weer totaal anders uit dan in de Old Quarter) liep ik in ongeveer 45 minuten naar het station. Het station zelf stelt weinig voor, een middelgroot gebouw aan een drukke weg, alles zit op slot, je kunt dus niet even het perron op om wat foto's te maken. Fotograferen binnen in het station werd sowieso niet op prijs gesteld. Sommige ruimtes zoals de toiletten zien er niet uit (en dat is juist leuk om vast te leggen). Het is net of je in een van de smalle steegjes van Hanoi waant, maar dan wel verlicht. Ik had er graag foto's van gemaakt maar telkens sprongen er wild gebarend mannetjes voor mijn camera. Buiten op straat had ik meer geluk, een aantal mooie foto's gemaakt.



















---
pmc © 4 maart 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten