woensdag 5 april 2017

Op weg naar Vietnam



Vandaag gaat de reis naar Vietnam, om 11.55 uur een vlucht vanaf Suvarnabhumi Airport Bangkok naar Noi Bai Airport Hanoi met Vietnam Airlines. De laatste keer dat ik in Vietnam was in maart 2014, toen waren ze druk bezig met het bouwen van een nieuwe terminal op de luchthaven van Hanoi. Vandaag voor het eerst een aankomst in Terminal 2 op Noi Bai.









De reis ging lekker vlotjes alleen de aankomst viel een beetje tegen. Ondanks dat er heel veel gates zijn, moesten toch aan de rand van de landingsbaan overstappen op een bus. Deze bracht ons naar Terminal 2, deze zag er mooi en netjes uit. Bij de douane ging het gelukkig ook snel. Deze keer gekozen voor een 'Visa on Arrival', deze had ik online geregeld. Het scheelt een hoop geld en tijd. Bij de uitgang stond een mannetje van het hotel met een groot bord met mijn naam. Alles verliep dusver volgens planning, behalve toen de taxi Hanoi binnen reed. Kennelijk was de jonge taxichauffeur niet helemaal bekend met deze drukke stad. Nadat we te vroeg rechtsaf de Old Quarter insloegen en al 3 keer hetzelfde rondje hadden gereden, voelde ik me genoodzaakt om toch maar eens in te grijpen. Ik had in mijn koffer nog een oude plattegrond van mijn vorige reis. Een blik op de kaart en het naambordje van de straat waar we doorheen reden was voldoende om deze arme jongen uit zijn lijden te verlossen. Binnen vijf minuten stonden we eindelijk voor de deur van het hotel.




---
pmc © 5 april 2017

Geen opmerkingen:

Een reactie posten