dinsdag 25 februari 2014

Pattaya - Bangkok - Hanoi

Vandaag dinsdag 25 februari ga ik even tussendoor voor een korte vakantie van 14 dagen naar Vietnam. Mijn reis begint bij het busstation van Jomtien Beach in Pattaya. Voor 134 Bath (ja ik weet het, het is goedkoop) wordt je netjes op Suvarnabhumi Airport in Bangkok afgezet. Het voordeel van het reizen met de bus is naast de prijs dat je lekker hoog zit, mooi uitzicht hebt en dat je even je benen kunt strekken of naar het toilet kunt gaan. Voor mij belangrijke voorwaarden bij het reizen over langere afstanden.

Ik had ruim van te voren een ticket gekocht voor het vertrek van 14.00 uur. Van 's ochtends 07.00 uur tot en met 's avonds 22.00 uur vertrekt er elk uur een bus vanuit Pattaya naar Suvarnabhumi Airport in Bangkok en visa versa. Om 14.05 uur verlieten we het busstation en 15.35 uur arriveerde we bij de luchthaven. Dat ging dus best wel snel. Ik had voor de zekerheid alles wat ruimer ingepland, je weet maar nooit wat je te wachten staat onderweg gezien de maandenlange onrustige situatie rondom de verkiezingen in Bangkok en omgeving. Zeker nu de laatste dagen weer allerlei bloedige aanslagen zijn geweest met de nodige doden en vele gewonden buiten Bangkok.

Mijn vlucht van Bangkok naar Hanoi was om 18.35 uur, dus ik had nog even de tijd om wat rond te lopen en alvast een kijkje te nemen waar ik de busticket voor de terugreis naar Pattaya kan kopen op 11 maart.
Om 18.50 uur kwam vlucht VN 612 los van de grond en verdween in de duisternis. Ik had met stoel 29D een mooi plekje, met veel been ruimte. Algauw werd het dinner geserveerd, ik bof telkens weer met mijn Aziatische vegetarische maaltijden. Toen iedereen klaar was met eten en alles was opgehaald en opgeruimd was het alweer tijd om te landen.






















De aankomst op Noibai Airport ging erg vlotjes, de verbouwingen aan de luchthaven waar men vorig jaar in februari nog met bezig was, zijn nu af en deze keer niet met een bus opgehaald maar gewoon via de slurf uit het vliegtuig.
Ik kon rechtstreeks doorlopen naar de douane met mijn reeds eerder aangevraagd visa in Nederland. Nauwelijks een minuut later stond ik buiten. Gelukkig ook niet wachten op de bagage, wat heerlijk om met alleen handbagage te reizen.
Net als vorig jaar stond de taxichauffeur niet op het afgesproken tijdstip op de juiste plek. Even via het toeristisch informatiepunt een telefoontje naar het hotel en 5 minuten later stond de chauffeur van het hotel voor mijn neus.
De rit van het vliegveld naar het hotel in Hanoi verliep ook vlotjes. Ik herkende ondanks dat het donker was veel van de vorige keer. De hele route zat nog in mijn hoofd. De ontvangst in het Camellia Hotel 6 was hartelijk. De laatste maanden had ik regelmatig met de eigenaresse email contact gehad. Ik kreeg zoals was afgesproken een kamer op de eerste etage. Na een kort welkom ging ik moe maar met een fijn gevoel slapen.

---
pmc © 25 februari 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten