zondag 23 februari 2014

Een UPDATE (even klagen)



Een kleine UPDATE vanaf woensdag 12 maart tot en met zondagavond 23 maart.

Sinds ik weer terug ben in Thailand na een verblijf van 14 dagen in Cambodja is het weer qua temperatuur nauwelijks veranderd (met uitzondering van enkele uitschieters). Het is nog niet zo warm als vorig jaar rond deze tijd. Soms laat de zon zich dagen niet zien, het is bewolkt en grijs. Afgelopen week heeft het zelfs een hele dag gemiezerd. Dat vind ik best wel een beetje jammer en ook vervelend gezien dat ik regelmatig last heb van pijnlijke voeten en handen, ook mijn evenwicht laat me zo nu en dan weer eens flink in de steek. De bedoeling van het overwinteren in Zuidoost Azië met een tropisch klimaat, is dat het snikheet en mooi weer is, zodat ik geen last heb van alle vervelende kenmerken die bij polyneuropathie horen.
Ik ben afgelopen weken in totaal maar drie keer naar het strand geweest waarvan één keer het zeewater redelijk op temperatuur was zonder dat mijn voeten in een kramp schoten van het koude water.
Ook de nachten waren met regelmaat weer erg koud voor mij (alles onder de dertig graden voelt koud aan voor mij), ik heb de afgelopen tijd dan ook weer slecht geslapen en veel pijn gehad. De volgende keer neem ik weer mijn haardroger mee om mijn voeten warm te föhnen. Het lijkt nu wel of mijn situatie lichtelijk verslechterd is in vergelijking met een jaar geleden.

De afgelopen weken ben ik regelmatig gaan wandelen in en rond Pattaya. Ook dit gaat iets moeizamer dan in het begin van mijn vakantie. Wat de reden is weet ik (nog) niet. Het baart me wel zorgen omdat ik volgende week juist een trekking-tour ga maken in de bergen van Sa Pa (Vietnam).

Kort samengevat: ik heb me wel eens beter gevoeld! Einde geklaag.

Positief nieuws:

Regelmatig lekker gegeten op straat, het strand of in mijn favoriet vegetarisch restaurant. Ik ben nu eindelijk een klein beetje afgevallen sinds ik gestopt ben met roken. De teller staat vandaag op 86 dagen niet meer gerookt. Het gaat nog steeds goed. In totaal ben ik 6 kg afgevallen sinds mijn vertrek begin december.





---
pmc © 23 februari 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten