vrijdag 7 februari 2014

Angkor Wat

Van het hotel een Tuk Tuk geregeld, deze jongen is normaal de kok en mocht vandaag een extra centje bij verdienen. Voor $ 9,00 mocht hij me vandaag de hele dag rondrijden voor het bezichtigen van het grootste tempelcomplex van Cambodja en met name de Angkor Wat. Dat was mijn doel voor vandaag, er zijn nog meer ruïnes van oude tempels te zien, maar daar had ik vandaag geen zin in. Een bouwwerk van alle kanten bekijken die nog in een redelijk staat is, is al een dagtaak.

































Toen ik weer richting uitgang liep om mijn chauffeur op te zoeken, kwam ik een groep oude Cambodjaanse vrouwen tegen. Op een of ander manier had ik meteen contact met hun. Ze waren deel kaal of juist heel erg kort geknipt. Ik vroeg me af wat dit betekent. Later toen ik weer terug in Phnom Penh was, vertelde het meisje van de receptie dat oude vrouwen hun hoofd kaal scheren en in groepen leven in dorpen. Ik was me ook heel bewust dat deze vrouwen allemaal de tijd van de Khmer Rouge hebben meegemaakt. Ik ben benieuwd aan welke kant van het regime.

Mijn chauffeur en ik reden nog wat rondjes over het immens groot complex en gingen na het maken van nog enkele foto's weer terug naar Haks BB in Siem Reap.

















---
pmc © 7 februari 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten