donderdag 11 oktober 2018

Jomtien Beach



Vandaag in alle vroegte met de 10 Bath taxi naar Jomtien Beach geweest. Sinds ik een longaandoening heb (BOS, diagnose juni van dit jaar), is wandelen over langere afstanden en zeker niet als het heuvelachtig is, helaas niet meer aan mij besteed. Een stukje fietsen gaat nog wel, in Nederland. Hier moet ik er niet aan denken om te fietsen, te warm en te gevaarlijk. Gelukkig kan ik naar dit strand en ook Dongtan Beach met de 10 Bath taxi. Voor Phratamnak Beach ben je aangewezen op de brommer taxi.

Vorige jaar is de wandelpromenade langs dit strand helemaal opgeknapt, het is nu goed begaanbaar en ziet er netjes en mooi uit. Dat was eerst wel anders. Je brak je nek als je niet goed uit keek door de obstakels, gaten en oneffenheden op het smalle trottoir van destijds.
De strandtententen hier hebben klapstoeltjes (50 Bath) i.p.v ligbedden (100 Bath), dat is voor mij wel even wennen. Ik zit niet graag diep vanwege de extra kilo's buikvet drukken deze tegen mijn longen aan. Onder de parasol was het vandaag goed vertoeven hier. In de namiddag toen ik weg ging werd het iets drukker. Van 10.00 tot 13.00 uur was er praktisch geen hond.





---
pmc © 11 oktober 2018

Geen opmerkingen:

Een reactie posten