dinsdag 23 oktober 2018

Het weer




De afgelopen dagen heeft het flink geregend, meerdere keren per dag was het raak. Niet even een tropisch regenbuitje tussendoor. Nee, het waren weer flinke hoeveelheden regen en soms met onweer.
Vanuit mijn appartement kan ik de regen vaak al van veraf zien aankomen. 's Ochtends bij zonsopkomst kan ik al ongeveer inschatten of het een stranddag word of niet. Maar helemaal vat krijgen op een goede voorspelling lukt me nog niet. Er is niks zo onvoorspelbaar als het weer zeggen ze wel eens, dat geldt ook hier in Thailand.

Vandaag begon de dag droog met een stralende zon en hier en daar een wit wolkje aan een blauwe hemel. Voldoende ingrediënten om naar het strand te gaan. Om 10.00 uur was ik op het strand, ook hier was het aangenaam. De zee was lekker rustig en schoon, ideaal voor mij om een stukje te gaan zwemmen. Na mijn lunch (Tuna Sandwich, deze keer met lekker veel frietjes) de eerste tekenen dat het niet de hele middag mooi weer zou blijven, eerst in de verte onweer. Even na twee uur werd de mooie stranddag weer verpest met een regenbui, tijd om weer huiswaarts te gaan. Ook hier is het klimaat langzaam aan het veranderen. Daar waar het in Europa steeds warmer en droger word, valt hier steeds meer regen.





---
pmc © 23 oktober 2018

Geen opmerkingen:

Een reactie posten