zaterdag 18 juni 2016

Koud en nat



Voor mij is het de eerste keer, ik was nog nooit in juni in Thailand en weet dus ook niet wat het regenseizoen precies inhoud (tja, er valt veel regen). Het regenseizoen begint officieel half mei tot eind oktober hier in Thailand (het verschil ook nog eens met de provincies onderling). Tot op heden af en toe een plaatselijk buitje en na een half uur scheen de zon weer. Het lijkt er op dat het nu echt begonnen is, de temperatuur is afgelopen nacht flink gedaald (ik had het voor het eerst koud) het regent nu sinds gisteravond. Zo moest ik gisteren voor het eerst gebruik maken van de elektrische boiler bij het douchen. Normaal snak je 'n keer naar lekker koud water als het zo bloedheet is, maar nu ben ik blij dat er ook warm water uit de kraan komt. Op dit moment is het negen uur in de ochtend en het 26 graden en het regent ook nog steeds. Voor zover ik weet, zijn er nog geen overstromingen gemeld.
Het waterafvoersysteem in Pattaya is een ramp. Het hoef maar een uurtje keihard te regenen en alles staat onder water.

Hier enkele voorbeelden van vorig jaar (september 2015):




Afgelopen nacht dus koude en pijnlijke voeten, dat had ik niet verwacht. Mijn lichaam is nu wel heel erg verwent geworden wat de warmte betreft. Dat ik nu bij minder dan 26 graden last heb van de polyneuropathie is een beetje vergelijkbaar als ik Nederland. Bij een warme hete zomer ben ik even verlost van alle ellende die de polyneuropathie veroorzaakt.
De komende vier weken (de tijd vlieg voorbij), kan ik kijken of het voor mij wel zin heeft om volgend jaar in de maanden juni en juli hier te verblijven. Misschien is Sappa (Noord Vietnam) een goed alternatief. Ik ga de komende tijd het weer in Vietnam in de gaten houden, want dit is drie keer niks.



Deze elektrische boiler voor het douchen gebruik ik normaal gesproken nooit en staat altijd uit, het leidingwater is hier altijd lauw en warm genoeg voor een 'verfrissende' douche.



Ik ben blij met een beetje groen voor de deur, door de regen is het uitzicht erg grauw en grijs.






Gelukkig heb ik nog genoeg eten in huis en hoef ik vandaag niet perse de deur uit. Mocht het in de middag nog opklaren, dan kan ik nog even een wandeling maken en een goede vriendin bezoeken.
Ik ben blij dat ik een paraplu heb, altijd handig voor zowel de regen als de zon.



Mijn ontbijt van deze ochtend (gebakken groente, fruit, garnalen en rijst).



---
pmc © 18 juni 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten