vrijdag 20 januari 2017

Gelukkig weer mooi weer




Sinds gisteren weer met een stralende zon wakker geworden en de rest van de dag was het weer ouderwets zonnig en warm, zo ook vandaag. Alleen jammer dat ik er nu niet zo van kan genieten, ik zit nog steeds te sukkelen met mijn voet. Waarschijnlijk door de polyneuropathie (vergelijkbaar met wondjes bij diabetici), gaat dit nog wel even duren.

Het ging tot vorige week redelijk de goede kant uit, maar sinds afgelopen weekend verslechterde de situatie zich, niet alleen met mijn voet, maar ook met alle plekjes waar ik afgelopen tijd ben gestoken door muggen en vooral (steek)vliegen. Deze plekken zijn net als mijn teen gaan ontsteken, sommige beten lijken nu wel kogelgaten zo groot. Afgelopen maandag toch maar eens verdiept in welke antibiotica geschikt is voor dit soort van ontstekingen (door stafylokokken).
Ik heb het idee dat het water van de douche vol met bacteriën zit, zeker nadat er vorige week een paar keer geen water was en de boel weer opgestart moest worden (heel ingewikkeld systeem hier in Thailand).

Gezien mijn medische achtergrond moet ik voorzichtig zijn met medicijnen (antibiotica in met algemeen). Mijn lever kan dan wel eens raar gaan doen en dat moeten we niet hebben in Thailand, zelf heb ik weinig vertrouwen in de gezondheidszorg hier in Thailand, zeker als farang zijnde. Op de eerste plaats: het communiceren in het Engels met een Thai is een ramp als ze het al spreken. Ze spreken een heel ander soort Engels en begrijpen doen ze het al helemaal niet. En ten tweede: waar ik een gruwelijke hekel aan heb wat dat betreft, ze zien in jou meteen de jackpot, je betaald je blauw aan allerlei onzinnigheden. Zo gauw je afhankelijk bent van hun betaal je de hoofdprijs en daar heb ik geen zin in.

Via internet was ik op zoek naar Flucloxacilline (antibiotica), maar deze heb ik niet gevonden bij de Pharmacy hier in Pattaya, wel Dicloxacillin 500 mg. Deze antibiotica is iets milder voor mijn lever dan Flucloxacilline volgens de bijsluiter (gelezen op internet). Ik heb een kuurtje van een week, vier maal daag 1 capsule van 500 mg gekocht, ben benieuwd of goed werkt zonder nare bijwerkingen.



Vandaag is er ook een herdenking ter gelegenheid van de 100ste sterfdag van koning Bhumibol in Pattaya, deze keer bij de haven. Helaas kan ik er niet bij zijn. Ik was er wel op 19 november 2016 erbij, dat was toen heel erg indrukwekkend. Ben nu wel een beetje benieuwd hoe groot de opkomst is en of het nog zo leef bij de Thai.



---
pmc © 20 januari 2017

Geen opmerkingen:

Een reactie posten