maandag 4 juli 2016

Eindelijk!



Vanochtend werd ik wakker met een heerlijk zonnetje en een blauwe hemel. Eindelijk weer eens een stranddag, het is nu weer zolang geleden (11 juni voor het laatst).

Toen ik rond elf uur op weg ging naar het strand, zag ik dat de blauwe lucht langzaam plaats maakte voor een grijze lucht. Eenmaal op het strand was de lucht helemaal dicht getrokken met één klein wazig lichtgeel gaatje. Op het strand van Jomtien was het nog rustig en ik besloot om vandaag voor een andere strandtent te kiezen. Normaal ging ik altijd naar Jim Place, maar daar ben ik een beetje op uitgekeken en afgeknapt deze vakantie.
Vandaag heb ik voor de eerste strandtent gekozen, op het hoekje bij de parkeerplaats tegenover de Sandbar, daarnaast kun je ook naar het toilet voor 5 Bath en douche voor 15 Bath.
De service is de eerste keer doorgaans altijd goed, ik wilde graag vooraan liggen op een hoekje. Ik kreeg een strandbedje met een keurig hoesje (voor over de matras) en een kussentje voor de prijs van 100 Bath, zelf had ik drinken meegenomen. De parasol mocht voor mijn weer ingeklapt worden, want vandaag wil ik weer eens bijkleuren. Na zoveel weken geen strand ben ik bijna net zo wit als toen ik in april hier aankwam.

Zo tegen drie uur vond ik het wel weer genoeg geweest. De grijze lucht had plaats gemaakt voor de bekende blauwe lucht met een knallende zon. Ik voelde ook dat ik geen half uur langer in de zon moest blijven, door de schrale wind verbrand je erg snel hier. Ik keek om me heen en zag een groepje Noren waarvan twee spierwit, die vandaag voor het eerst hier waren, lichtelijk roze gekleurd waren, nou die kunnen vannacht hun lol op bij het slapen.
Ik heb weer een leuke dag gehad, volgende keer (hopelijk heel snel) kom ik hier weer terug.






---
pmc © 4 juli 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten