zondag 15 mei 2016

'Op een mooie pinksterdag'



Na het debacle genaamd Songfestival van gisteravond, begon de zondagochtend hier in Pattaya met een stralende zon, precies passend bij de titel van een liedje van Annie M.G. Schmidt, uitgevoerd door Leen Jongewaard en André van den Heuvel, 'Op een mooie pinksterdag'.

De stralende zon op deze mooie pinksterdag zou maar van korte duur zijn. Nadat ik wat boodschappen had gedaan bij de Friendship Supermarket, braken rond 12.00 uur de hemelpoorten open en de regen kwam het met bakken naar beneden. Gelukkig zijn deze tropische regenbuien (vandaag begint het regenseizoen) maar van korte duur. Na 'n uur is alles weer voorbij, ook de ondergelopen straten waren weer begaanbaar. Het voordeel van zo'n bui is dat het iets afkoelt en dat alles weer eventjes fris ruikt, maar niet voor lang. Na 'n uur voel je weer die warme deken over je heen en ruik je de open riolen weer.






Zo rond zes uur ben ik samen met Erick een hapje gaan eten bij Or-Ah-Harn Thai Restaurant, daar werden we vriendelijk ontvangen en voor de afwisseling zijn we boven gaan zitten. We zaten amper toen er een grote groep Chinezen binnen kwam en luidruchtig met tafels en stoelen begonnen te schuiven met het nodige gekwetter. Ik moest er iets van zeggen, ben opgestaan en heb met een paar klap en handbewegingen duidelijk gemaakt dat het wat rustiger kan. Kennelijk begrepen ze het, ik heb ze daarna amper nog gehoord.

Na het eten een wandeling richting Beachroad om bij de Mc Donalds nog een kopje thee te drinken. Daar kon ik via mijn smartphone getuigen zijn van een historische overwinning van Max Verstappen in de Grand Prix van Spanje in Barcelona. En zo werd het toch nog een mooie pinksterdag.






---
pmc © 15 mei 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten