dinsdag 3 mei 2016

Het strand van Jomtien




Vanochtend eerst naast het hotel een ontbijtje genuttigd, Fried Rice with Vegetables and Egg. Het gerecht staat niet op de menulijst en het is een heel gedoe om de bediening duidelijk te maken dat ik geen vlees in mijn eten wil. Vandaag was ik er voor de tweede keer en ging er vanuit dat ze het nu wel wisten, nee hoor! Ik moest het weer helemaal uitleggen, niet alleen met woorden maar ook met gebaren en tekeningen.




Vandaag ben ik ook met Erick naar het strand van Jomtien Beach geweest. Het viel me al op tijdens mijn eerste bezoek van deze vakantie dat er veel veranderd is met twee jaar geleden toen ik in maart 2014 hier voor het laatst was. Het strand is breder omdat er minder ligbedden (2 tot 3 rijen) en parasols mogen staan. Dus als het vloed is blijft er voldoende zand over voor de mensen die graag langs het strand lopen. Twee jaar geleden was het heel gewoon dat de eerste rij bedjes bij vloed half in het water stonden.
Ook is nu op woensdag het strand gesloten, de strandtenthouders werken dan niet. Alleen de bewaking en politie is aanwezig. Voor de liefhebbers kun je dan met je handdoek onder een boom in het zand liggen.

Deze vakantie moet ik goed op mijn huid letten en mag ik niet in de zon liggen. Zelfs onder de parasol is het uitkijken geblazen. Meestal waait er een behoorlijke warme schrale wind, deze kan ook voor een rode huid zorgen heb ik onlangs gemerkt. Het zeewater zorgt ook niet echt voor verkoeling voor degene die dat fijn vinden. Nee, het zeewater is pis-lauw. Voor mij de ideale temperatuur voor mijn voeten. Ik kan gelukkig op eigen kracht zonder hulp het water in en uitkomen. Morgen is het woensdag, dan sla ik noodgedwongen een dagje strand over. Misschien is een wandeling (met paraplu) een leuke tijdsbesteding. Ik moet wel in goede conditie blijven en dagelijks mijn oefeningen doen om mijn beenspieren sterk te houden.





---
pmc © 3 mei 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten