zondag 24 april 2016

Pattaya



Gisterenochtend (zaterdag 23 april) rond 10.00 uur ben ik in Pattaya aangekomen, de rit vanuit Bangkok ging lekker snel. Lek was de eerste die ik zag bij het uitstappen en kwam recht in mijn armen gevlogen. De ontvangst en het weerzien met Aoy was emotioneel. Ruim twee jaar lang heb ik hier op moeten wachten om haar weer te zien, ook de ontmoeting met de andere medewerkers van het hotel deed me wel wat. Natuurlijk hadden we tussendoor telefonisch contact, maar elkaar weer vasthouden is toch anders. In september 2014 had ik dit niet voor mogelijk gehouden.
Ik heb een mooie grote kamer aan de voorkant op de derde etage, hier kan ik het wel een tijdje uithouden. Nadat ik helemaal geïnstalleerd was, ben ik een stukje gaan lopen en heb een hapje gegeten bij Mike Shopping Mall.







In de avond had ik met Aoy afgesproken om samen te gaan eten bij Five Star J Restaurant, mijn favoriet vegetarisch restaurant. Ik was er al een paar keer eerder met haar geweest. We gingen met de brommertaxi, dat was voor mij wel spannend om met beide benen aan één kant achterop te zitten. Zo zitten alle vrouwen hier achterop een brommer en ook nog eens zonder zich vast te houden en natuurlijk druk bezig zijn met hun telefoon. Voor de zekerheid heb ik me toch maar goed vast gehouden. Het was erg druk en de chauffeur had kennelijk toch een beetjes moeite met mijn gewicht tijdens het manoeuvreren, stilstaan en optrekken.

Bij aankomst van het restaurant zag ik meteen dat er veel veranderd was, het gezellige typisch Aziatisch interieur had plaatsgemaakt voor strakke kale witte muren en moderne tafeltjes en stoelen. Ook de menukaart was gemoderniseerd evenals de prijzen. Ik vertelde dat ik voor het laatst in maart 2014 hier was geweest en toen zag het er anders uit. Ik vroeg aan de jonge vlotte gastheer: 'What happend in between?' Hij vertelde dat het restaurant van eigenaar is veranderd en dat de variëteit aan keuzes en kwaliteit hetzelfde is gebleven. Mijn eerste indruk was een flinke tegenvaller en nadat ik had gegeten en afgerekend bleef het tegenvallen. Ik weet niet of ik hier nog vaker terug kom om te eten. Het eten was lekker en okee, maar het kon niet tippen aan de kwaliteit en sfeer van weleer.

Vandaag, zondag 24 april ben ik naar het strand van Jomtien Beach geweest, ook hier heeft de verandering flink toegeslagen. Gelukkig was het mooi weer. Het schijnt dat het in Nederland koud en nat is, dan bof ik met temperaturen rond de 38 graden. Ook het zeewater is heerlijk warm.




---
pmc © 24 april 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten