maandag 16 mei 2016

Maandag



Vandaag is het maandag, tweede pinksterdag. In Thailand is het een gewone maandag, de kleur is vandaag geel omdat de koning van Thailand op een maandag geboren is. In Thailand heeft elke dag zijn eigen kleur.
Vandaag zijn hier de scholen na een lange zomervakantie ook weer begonnen, vanochtend werd ik om 07.15 uur al getrakteerd op een speech door verschillende leerkrachten die de kinderen buiten op het schoolplein toespraken via een heuse geluidinstallatie.

Op het strand was het bij aankomst nog erg rustig omdat er regen en onweer in de lucht hing. Gelukkig bleef het bij wat gerommel en de regen was ver weg aan de horizon wel zichtbaar, maar bereikte niet de kust. Op een gegeven moment hadden de strandtenteigenaren er wel vertrouwen in dat het droog zou blijven en konden de parasols eindelijk worden uitgeklapt. Deze keer heb ik voor een gewone plastic stoel gekozen i.p.v een strandbedje en dat is me goed bevallen. De afgelopen keren had ik last van mijn rug, de bedjes staan vaak scheef en zijn versleten. En zo werd het nog een mooie dag.





---
pmc © 16 mei 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten