vrijdag 22 december 2017

Mijn eerste week



Vandaag is het een week geleden dat ik in Thailand aankwam. Ondanks wat lichamelijke ongemakken (de nasleep van de chemotherapie en vervolg behandeling), ben ik heel erg blij om weer terug te zijn in mijn appartement in Pattaya. In tegenstelling tot andere jaren is het op dit moment niet zo warm in Thailand, door een koufront vanuit China is het overdag frisjes en 's avonds en 's nachts koelt het behoorlijk af tot wel 10 graden en ik het noorden van Thailand heeft het zelfs gevroren.

Elke ochtend zo rond zes uur sta ik op en onder het genot van een kopje koffie geniet ik van de zonopkomst. Overdag is het helder weer met een mooie blauwe lucht. In de ochtend is het vaak fris door de koude wind, gelukkig heb ik ook kleding bij me voor dit soort type weer.

Mijn routine in de ochtend is meestal eerst boodschappen halen en 's middags na een zelf bereidde lunch een wandeling te maken en eventueel wat kennissen te bezoeken. Ik ben ook blij dat ik mijn eigen potje kan koken/roerbakken. Af en toe ga ik uit eten, meestal zijn dat gerechten die ik zelf niet klaar kan/wil maken zoals papaja-salade (Som Tam Thai). Trouwens, ik zou het wel kunnen, maar voor heel weinig geld kun je het ook buiten de deur eten.

Een kleine teleurstelling is dat mijn favoriet vegan/vegetarisch restaurant (J.N.A Vegetarian Restaurant in Jomtien) niet meer bestaat en verdwenen is, er zijn wel alternatieven, maar dan kom je uit bij een van de vele Indian Vegetarische restaurants, maar daar hou ik helemaal niet van. Alles smaakt hetzelfde door de overheersende specerijen zoals kurkuma en kerrie.







---
pmc © 22 december 2017

Geen opmerkingen:

Een reactie posten