maandag 13 maart 2017

Phratamnak beach



Vandaag voor de afwisseling maar weer eens naar het strand geweest, dit keer het strand van Phratamnak Beach (naast Dongtan Beach). Phratamnak oftewel Buddha Hill is mijn favoriete wandelberg, nou ja, berg is een groot woord. Het gaat een beetje op en neer met enkele pittige stukken bergop, ook is er een mooie route met heel veel trappen (ik weet niet hoeveel, moet ik nog 'n keertje tellen). Sinds mijn voet volledig is genezen en sinds ik terug ben uit Cambodja, heb ik het wandelen weer opgepakt. Ik loop elke dag naast het boodschappen, wat ik ook te voet doe, ongeveer zo'n 10 km. Twee tot drie keer per week ben ik op en rond Phratamnak te vinden. Op de andere dagen van de week loop vaak tot het einde van Beach Road of Jomtien Beach en weer terug, of een rondje Pattaya. Van de 10 Bath taxi heb ik al heel lang niet meer gebruik van gemaakt, ik doe alles lopend, ook de boodschappen, iets wat de Thai vreemd vind. Zij doen alles op de motorbike of motorbike-taxi en zullen echt geen meter lopen, behalve de straatverkopers, die leggen ook de nodige kilometers per dag af.

Vanaf mijn appartement naar Phratamnak Beach is ongeveer drie kwartier lopen, het eerste stuk bergop en dan bergaf tot aan het strand. Ik vertrok vanochtend net na negenen en het was al behoorlijk warm. Gelukkig kon ik in de schaduw lopen (op de terugweg de volle zon in mijn rug). Je merkt sinds een paar weken dat het warmer is geworden, die temperaturen liggen nu zo rond de 36 graden. In april lopen de temperaturen op tot 40 graden of nog warmer. Gelukkig waaide het een beetje op het strand. Het was weer heerlijk genieten en ontspannen, ben alleen niet gaan zwemmen. Het was vanochtend bij aankomst eb en dat betekent dat je heel ver het water in moet lopen voordat je tot je schouders in het water staat.
Vandaag ook weer lekker bijgekleurd, ik kan er weer even tegen (ik ga niet meer zo vaak naar het strand om te zonnen). Ik moet zowiezo opletten met mijn huid, sinds de chemotherapie en stamceltransplantatie erg gevoelig geworden. Ben benieuwd morgen.





---
pmc © 13 februari 2017

Geen opmerkingen:

Een reactie posten