zondag 29 maart 2020

Het is stil op straat





Vanochtend even naar buiten geweest boodschappen, de straten zijn uitgestorven. Bij de supermarkt word je temperatuur gemeten en je handen ontsmet. In winkel overal pijlen hoe je moet lopen en vakken waar je moet wachten tot dat je aan de beurt bent. Opzicht goede maatregelingen, maar de temperatuur meten met een thermische temperatuurmeter is een lachertje. Dat ding meet altijd onnauwkeurig. Al een paar keer meegemaakt dat ik 31 graden Celsius had, of als je in de brandende zon heb gelopen 39 graden Celsius. Dan kunnen ze beter met een oorthermometer werken, iets duurder in gebruik, maar veel nauwkeuriger dan zo'n thermisch geval.
Verder zag ik plotseling op een hoek van een straat dat er kant en klare voedselpakketten werden uitgedeeld aan de mensen die geen inkomen hebben. Als ze los zijn pakken ze hun boeltje weer op en verdwijnen ze weer. Ik heb een paar foto's gemaakt, ze vroegen of ik ook lekkere spicy kip wilde, no thanks, I'am vegetarian. Mai pen rai. Voorlopig zal dit het leven zijn in het ooit zo drukke levendige 24/7 Pattaya. Zelfs de 7/11 en Familie Mart gaat van 22.00 tot 05.00 uur dicht.
Deze crisis heeft ook weer een voordeel, de lucht in Pattaya (en ik denk op meer plaatsen in de wereld) was nog nooit zo schoon. Geen duizenden wachtende touringcars met draaien motor, minder (vlieg)verkeer op de weg en in de lucht.

---
pmc © 29 maart 2020

Geen opmerkingen:

Een reactie posten