zaterdag 18 januari 2020

Cambodia



Van 16 t/m 18 januari een korte reis naar Cambodia vanwege 90 dagen verlenging van mijn visum. Ik ben blij dat ik weer terug ben in Thailand. Phnom Penh is een vieze smerige stad, het stinkt er overal en ook hier veel last van de luchtverontreiniging (het verkeer en het afbranden van de suikerriet akkers), ook veel arme mensen. De kloof tussen arm en rijk word hier steeds groter. Voor lekker eten ben je in Phnom Penh ook verkeerd, twee dagen slecht en niet lekker gegeten. Bij thuiskomst bleek ik 2 kg te zijn afgevallen. Voorlopig is het de laatste keer dat ik hier ben geweest, misschien in de toekomst naar Siem Reap, maar hier in Phnom Penh heb ik niks te zoeken i.v.m met mijn gezondheid dat is de grote conclusie van deze reis.

Niet alleen de luchtverontreiniging is op dit moment een probleem, maar ook een nieuw virus uit China genaamd Coronavirus verspreid zich op dit moment in de stad Wuhan en nu ook buiten China. In Thailand is er op 12 januari de eerste besmette Chinees getraceerd. Thailand heeft ondertussen maatregelen getroffen op de luchthaven, alle Chinezen worden gecontroleerd op koorts d.m.v. een thermische thermometer. Chinees Nieuwjaar staat voor de deur, honderden miljoenen Chinese verplaatsen zich over de hele wereld.

Bij de terugkeer uit Phnom Penh zat ik in een vliegtuig met 360 Chinezen die via Cambodia naar Thailand reisde. Ik ben benieuwd.





















---
pmc © 18 januari 2020

Geen opmerkingen:

Een reactie posten