vrijdag 21 oktober 2016

Visum



Vandaag heb ik mijn visa voor Thailand opgehaald bij het Royal Thai Embassy in Den Haag. Deze keer heb ik gekozen voor een Non-Immigrant Visa, Type 'O' Multiple Entry. Normaal gesproken zou ik voor dit soort visa ook bij het Royal Thai Consulate in Amsterdam terecht kunnen, maar sinds 15 augustus 2016 verstrekken hun geen Non-Immigrant Visa, Type 'O' Multiple Entry meer.

Met dit visa kan ik nu een jaar lang Thailand in en uitreizen en mag dan telkens 90 dagen aaneengesloten in Thailand verblijven, na 90 dagen moet je even het land uit. Bij binnenkomst mag je dan weer 90 dagen in Thailand verblijven.

Tijdens mijn verblijf in Thailand ga ik behalve Cambodja ook waarschijnlijk Vietnam of Taiwan bezoeken voor een aantal weken. Het nadeel van Vietnam is dat je van te voren een visum moet regelen, dat zou dan bij de Vietnamese Ambassade in Bangkok moeten gebeuren. Voor Cambodja kun je bij aankomst op de luchthaven vrij vlot en gemakkelijk een visum regelen. Voor Taiwan heb je geen visum nodig als je dertig of minder dagen in Taiwan verblijft, je krijgt gewoon een stempel voor 30 dagen in je paspoort.

---
pmc © 21 oktober 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten