zondag 28 mei 2017

Homemade dinner




Sinds deze maand beschik ik over een gasfles met brander en kan mijn eigen potje koken. Verder ook nog een rijstkoker en de nodige potten en pannen en andere attributen die je nodig heb bij het koken. Het oogt voor een buitenstaander simpel, maar hier in Thailand is het heel gewoon, meer heb je niet nodig om iets lekkers klaar te maken. Gelukkig is mijn balkon van mijn appartement groot genoeg om ook als keuken te functioneren, koken doe je in Thailand buiten en niet binnen.

Vandaag stond er morning glory (waterspinazie) op het menu, visfilet gebakken met lente ui en gember, en 100% Jasmijnrijst zoals het hier overal op de verpakkingen staat aangegeven. Natuurlijk mag de prik nam pla (rode chilipepers met vissaus) niet ontbreken. Het was weer heerlijk, mijn Thaise kennissen vinden het wel grappig dat ik als farang zo goed thuis ben in de Thaise-keuken.






---
pmc © 28 mei 2017

Geen opmerkingen:

Een reactie posten