donderdag 26 januari 2017

Fruit





Tijdens mijn verblijf in Thailand, eet ik elke dag veel fruit. Het is er in overvloed en ook nog eens spotgoedkoop. Omgerekend in euro's besteed ik elke dag twee euro aan fruit. Mijn favoriet fruit is ananas, papaja en watermeloen. De ochtend begin ik met een halve papaja en een kwart watermeloen, zo sluit ik 's avonds ook de dag af. Tussendoor 's middags eet ik een hele ananas.

In de buurt waar ik woon heb ik zo mijn vaste adresjes voor het kopen van fruit. Ik zou het ook allemaal bij een adres kunnen kopen (dan ben ik duurder uit). Op deze manier help ik drie mensen aan een boterham.
Soms koop ik een trosje bananen of kilootje mandarijnen. Appels eet ik bijna nooit hier, deze erg duur. Vorige jaren dronk ik vaak sinaasappelsap, maar daar word veel te veel mee gerommeld. Ook al zou je het zelf uitpersen, er zit sowieso erg veel suiker in.








---
pmc © 26 januari 2017

Geen opmerkingen:

Een reactie posten