donderdag 7 juli 2016

Regenseizoen





Zo rond het middaguur bezoek ik vaak Aoy in de White Inn Hotel, dan eten we samen een hapje. Meestal iets van de straat. Er komen genoeg rijdende restaurants voorbij. Gisteren kwam weer 'ons' vast mannetje en vrouwtje met hun rijdend restaurant. Het zijn hard werkende mensen uit Isaan. Alleen jammer kan er nooit een lachje vanaf (terwijl Thailand toch bekend staat om het 'Land of Smiling Faces'), gelukkig is het eten verrukkelijk en niet duur.



Soms bij het vallen van de avond zoals gisteravond trekt de lucht zwart aan en vijf minuten later loopt de hemel helemaal leeg. Dit duurt soms wel tot de volgende ochtend. Het regenseizoen is immers half mei begonnen, maar pas half juni echt op gang gekomen. Het is niet meer vanzelfsprekend dat het overdag mooi helder zonnig weer is, dat is eerder een uitzondering. Meestal trekt 's ochtends vroeg de lucht dicht met bewolking, zo af en toe is er een zonnetje te zien. Het is niet mijn type weer, volgend jaar zul je mij in juni en juli niet in Thailand tegenkomen. Het is ook trouwens koud 's nachts, althans dat vinden mijn voeten. Heb er weer behoorlijk last van, geef mij maar een stralende zon.
Gelukkig tot nu toe geen gigantische regenbuien overdag, die komen straks in augustus en september. Dan lopen grote gedeeltes hier in Pattaya weer helemaal onder. Je kunt precies zien waar in Pattaya, heel veel zandzakken naast de deur zegt dan genoeg.









Vandaag weer een weegmoment, en tot mijn verbazing weer wat afgevallen. Ondanks de slechte stoelgang (met hulp van een pilletje eens per week), is dat bij een succesvol resultaat een reden om weer eens op de weegschaal te gaan staan. Een tussenstand laat op dit moment zien, dat ik sinds 1 januari van dit jaar 25.2 kg ben afgevallen waarvan 16.4 kg hier in Thailand. Ik eet gewoon tweemaal per dag een warme maaltijd, eet mijn fruit, drink voldoende water en thee, en misschien het belangrijkste, ik beweeg voldoende. Verder was ik eerst wel liefhebber van een ijsje en een zakje chips, maar daar ben ik nu ook van genezen.

Vandaag weer lekker tussen de middag met Aoy en Win gegeten in de White Inn Hotel. Deze keer allerlei varianten van Som Tam, ook veel vlees en vis, maar dat is niet aan mij besteed.




---
pmc © 7 juli 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten