zaterdag 11 juni 2016

Zaterdag



Vandaag maar weer eens naar het strand geweest (jeetje, het klinkt bijna als straf), deze keer voor de afwisseling gelopen vanaf mijn appartement naar Jomtien Beach. Het was erg rustig onderweg en ook op het strand.

Gisteren een bericht met een waarschuwing op Facebook van Facebook zelf: "Goedendag Petra, het gaat vandaag regenen in Pattaya". Geen druppel gezien, alleen 's avonds onweer met alleen maar bliksem (weerlicht) zonder donder en zonder regen (was overigens wel een mooi schouwspel).
Als ik de weervoorspelling hier in Pattaya moet geloven, dan breekt morgen, zondag 12 juni t/m donderdag 16 juni de pleuris uit. Ik heb vandaag in ieder geval nog lekker genoten van de zon en het strand. Ik ben benieuwd, tot nu tot zijn alle voorspellingen niet uitgekomen. Het regenseizoen valt tot nu toe erg mee, vorige week een aantal keren 's nachts en vroeg in de ochtend geregend. Meestal zie je de regen al op tijd van veraf aankomen zetten (de lucht kleurt dan zwart), ik hoef maar uit een van de ramen van mijn appartement de kijken, dat is o.a een van de voordelen van hoog wonen.

Vandaag ook weer een weeg-moment, de laatste keer was 2 juni. Tot mijn verbazing weer wat afgevallen ondanks al dat lekkere eten.





UPDATE: 15 juni 2016

Vanavond het voorspelde noodweer van 11 juni in de vorm van een regenbuitje overgetrokken, na een half uur was alles weer voorbij.




---
pmc © 11 juni 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten