dinsdag 24 mei 2016

Lekker genieten



Het leven in een appartement is weer heel anders dan in een hotel. Je kunt het eigenlijk vergelijken met thuis. Je hebt altijd wel wat te doen wat het huishouden betreft. Ondertussen heb ik ook kennis gemaakt met mijn buurvrouw. Ze is Thais en we hebben dezelfde achtergrond. Dat schept meteen een band hier in Thailand. Op de een of andere manier herken je elkaar in één oog opslag en raakt je snel in gesprek.

Op dit moment snakt Thailand naar regen en dat zit er ook aan te komen. Het regenseizoen is half mei begonnen. De dag begint vaak met zware bewolking, maar trek meestal rond het middaguur weer weg. Aan het strand is het dan heerlijk vertoeven met een stevige wind die voor een beetje verkoeling zorgt.

Ik loop elke dag mijn kilometertjes, met of zonder krukken (het lopen is na de chemotherapie er niet beter op geworden). De combinatie lopen, warmte en lekker eten heeft als resultaat dat ik nu alle overbodige kilo's langzaam kwijt raak. Dagelijks moet ik nu oefeningen voor mijn buik doen zodat deze wat strakker wordt.




Mijn werkplek en uitzicht vanaf de zevende etage.



Lekker eten samen met Aoy bij Or-Ah-Harn Thai Restaurant.




Minder leuk is de confrontatie met de armoe (binnenkort een reportage hierover). Ik heb me laten vertellen dat het mensen van buiten Thailand zijn, vaak komen ze uit Myanmar of Cambodja. In de avond zitten ze op vaste plekken op straat te bedelen.



---
pmc © 24 mei 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten