donderdag 19 mei 2016

K.PLACE



Vandaag ben ik begonnen met het verhuizen van mijn kleren en dergelijke naar het nieuwe appartement, zaterdag 21 mei ga ik er definitief wonen. Dat wil zeggen, voor de tijd dat ik nog in Thailand ben. Op 17 juli vlieg ik weer terug naar Amsterdam.

Vanochtend met de eigenaresse eerst alles besproken wat de onkosten betreft en daarna alles op papier gezet. Ik heb de meterstanden samen met haar opgenomen en ook voor de zekerheid ook wat foto's genomen om misverstanden uit te sluiten bij de eindafrekening voordat ik weer terug ga naar Nederland. Als het appartement mij de komende maanden bevalt, dan kom ik waarschijnlijk in december hier weer terug voor langere tijd. Gisteren ben ik nog naar een ander appartement gaan bekijken (B-Space, van dezelfde eigenaar van het White Inn Hotel), erg mooi en qua prijs ongeveer hetzelfde maar het ligt te ver weg en te ingewikkeld met vervoer. Het appartement van K.PLACE daarentegen ligt vlak aan de weg naar het strand (van Jomtien) en ook dichtbij het centrum, zeg maar het gedeelte van Pattaya waar ik vaak kom, om vrienden op te zoeken, boodschappen en eten.
Het appartement heeft alles wat ik nodig heb, het is er zeer schoon (heb nog geen mieren of kakkerlakken gezien) en ook vrij koel. Afgezien dat je ook een airco hebt, kunt je ook de ramen en deuren tegen mekaar openzetten, het waait dan lekker door, zeker op de bovenste etage waar ik zit.
De eigenaresse genaamd Yu is vriendelijk en behulpzaam, ze spreekt en begrijpt redelijk de Engelse taal (ben in al die jaren nog geen Thai tegengekomen die in één keer alles begrijpt als je iets wilt weten). De bezetting van het appartementencomplex is ongeveer fifty fifty, dat wil zeggen dat de helft van de bewoners Thai is en de andere helft komt voornamelijk uit Europa.

Zaterdag check ik dus uit in de White Inn, het hotel waar ik de afgelopen vier weken heb gezeten en ook vaak tijdens mijn vorige verblijven in Thailand. Ik zal een aantal mensen missen, maar gelukkig zit ik in de buurt en kan ze regelmatig opzoeken. Voor mij is het goed om nu ergens anders te gaan wonen, ik was hoognodig aan verandering toe. Wordt vervolgd.












UPDATE: 22 mei 2016

Na mijn eerste nachtje slapen toch een paar kleine minpuntjes gevonden. Er is geen bedlampje, nachtkastje en lichtschakelaar/stopcontact bij het bed. Gelukkig heb ik een zaklamp bij me. En verder is de internetverbinding niet beveiligd. Op die manier kun je niet met DigiD inloggen op bijvoorbeeld de website van de belastingdienst en Zilverenkruis Achmea.

---
pmc © 19 mei 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten