vrijdag 22 april 2016

Rice Barge Cruise









Vandaag is het weer mijn laatste dag/nacht in het Malaysia Hotel Bangkok, morgenochtend vertrek ik naar Pattaya. Afgelopen woensdag heb ik mijn vervoer naar Pattaya al geregeld via Ma Travel, dit een een reisbureau dat uitstapjes en vervoer regelt. Een vertegenwoordiger is elke dag vanaf 10.00 uur in het hotel aanwezig. Via dit reisbureau heb ik ook gisteren de Temple City Tour geregeld en vanmiddag heb ik de Rice Barge Cruises nog op het programma staan. Dit is een tocht met een boot over de Chao Phraya River en de Canals aan de westkant van de rivier inclusief eten en drinken. De cruise zelf duurt ongeveer 2 uur, je wordt bij het hotel opgehaald en na afloop ook weer terug gebracht.

Malaysia Hotel Bangkok

Het is inmiddels alweer mijn vierde keer dat ik in dit hotel verblijf, laatste keer was in december 2013. Ik kan alleen maar zeggen dat het wederom goed is bevallen. Misschien voor een ander een klein minpuntje, de lift was wegens werkzaamheden buiten werking. Ik blijf graag in beweging en traplopen is voor mij geen probleem. Vanochtend na het ontbijt nog even gezwommen in het zwembad. Het water was zo als altijd schoon en heerlijk warm.


Rice Barge Cruises

Vanmiddag om 13.45 uur werd ik opgehaald bij het hotel voor de Rice Barge Cruises. Ik werd meteen naar het vertrekpunt bij River City gebracht, een enorm sjiek warenhuis. Het warenhuis is gelegen aan de Chao Phraya River, dit is ook het verzamelpunt van de andere deelnemers.

De boot was vrij groot maar gelukkig niet helemaal vol, zodat je van de ene kant naar de andere kant kon switchen om foto's te maken. Ik ging helemaal achteraan zitten en had alle ruimten.
We gingen eerst noordwaarts de rivier op en onderweg pikte we zeven andere mensen op, na enkele kilometers gingen we links af de kanalen in. Het is een aparte wereld het gebied ten westen van de rivier. Deze keer namen we een andere afslag dan toen ik in februari 2013 deze tocht maakte. Deze route viel me erg tegen, veel hoge betonnen kades met erachter woonwijken en op een gegeven moment het soort huisjes wat ik eigenlijk verwachtte. Houten woningen op palen in het water, soms mooi, maar vaak ook alleen maar krotten. Deze keer geen leguanen of andere beesten langs of in het water behalve de talrijke vissen bij de bekende voederplaatsen. Ook geen zwemmende kinderen deze keer.
Ondanks dat er eigenlijk weinig te zien was, was de gids druk bezig met vertellen, alleen ik verstond er geen hol van. De motor van de boot maakte enorm kabaal en de geur van uitlaatgassen was ook minder.

Op een gegeven moment stopte de boot en keerde om. Met dezelfde hoge snelheid zoals we vertrokken waren vaarde we weer terug tot aan het begin van de afslag. Daar moesten we overstappen op een oude Rice Barge, aan boord kregen we onze eerste versnapering en ook was daar een buffet van ongeveer 12 verschillende soorten tropisch fruit uitgestald. Na een korte toespraak en uitleg over het fruit, konden we beginnen met het nuttigen van al deze heerlijkheden. Er was ook een bar met alle soorten alcohol. We konden zoveel eten en drinken als men wilde, het zat allemaal in de prijs in begrepen. Op de terugweg gingen tot de Taskin Bridge, daar draaide we om en keerde terug naar het punt waar we waren vertrokken.

Nadat we allemaal weer van boord waren stond mijn chauffeur op de afgesproken plek en bracht me door het drukke verkeer weer terug naar het hotel. Vanavond alles inpakken en op tijd naar bed. Morgen weer een drukke dag voor de boeg, ik word om 06.30 uur opgehaald.


















---
pmc © 22 april 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten