dinsdag 19 april 2016

Bangkok






Ik ben goed aangekomen in Bangkok, de vliegreis (KL875 met Boeing 777-300) vloog voorbij. Om 09.25 uur tikte het vliegtuig de Thaise bodem aan en om 10.00 uur zat ik in de taxi op weg naar het hotel.

Handige en fijn is de speciale assistentie van KLM CARES op Schiphol voor mensen die bijvoorbeeld zoals ik slecht ter been zijn en in mijn geval met krukken reis. Met een assistent wordt je naar de gate gebracht en mocht als eerste instappen. Dit had ik bij het reserveren van mijn ticket al in januari geregeld. In Bangkok was het idem dito goed geregeld, een nadeel is dat je nu als laatste uitstapt omdat ik helemaal achteraan mijn stoel 62A had gereserveerd. Ik werd bij het vliegtuig met een rolstoel opgehaald en naar de douane gebracht, daarna naar de taxi. Dit alles duurde amper 10 minuten.

De taxirit was weer een verhaal apart. Bij de luchthaven staat beneden een mannetje die de ritten regelt, je verteld waar je naar toe wilt en krijg dan een bonnetje en een chauffeur van de Taxi-meter toegewezen zodat je weet wat de rit gaat kosten inclusief de tolwegen. Nadat ik het visitekaartje van het hotel had afgegeven stapte ik in. We waren nog geen 5 minuten onderweg toen de chauffeur mij een kaart liet zien met de tarief prijzen. Hij zei dat de rit 2800 Bath ging kosten en daar kwam ook nog eens de tolwegen en benzine bij. Ik lachte naar de man en zei in het Engels dat ik vandaag niet in de mood was om opgelicht te worden. Ik vertelde hem dat de rit 350 Bath kost en dat hij kon kiezen om nu te stoppen of de 350 Bath met een tip te nemen. Ondertussen vertelde ik hem dat ik de politie aan het bellen was. Hij zei: 'okee okee' en we reden weer rustig verder alsof er niks aan de hand was.

Ondertussen ben ik helemaal gesetteld in het Malaysia Hotel in Bangkok. Ik werd vriendelijk en behulpzaam ontvangen, de medewerkers kende me nog van mijn vorige verblijven. Het is op dit moment ruim 40 graden buiten met een warme wind, ik geniet met volle teugen en heb mijn eerste Thaise hap al binnen. Vandaag verschillende uitstapjes voor de komende dagen geboekt. Ik ben blij dat ik weer hier in Thailand ben, komende drie maanden lekker genieten en bijkomen van de afgelopen twee jaar.



---
pmc © 19 maart 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten