vrijdag 21 maart 2014

Lekker lunchen

Het is vandaag vrijdag 21 maart, afgelopen nacht kreeg ik een mailtje van de KLM. Daarin stond vermeld dat ik eventueel kosteloos mijn terugreis op 25 maart kan omboeken naar een andere datum. De aanleiding van deze mail is de NSS top (Nuclear Security Summit) in Den Haag op 24 en 25 maart a.s.
Op en rond Schiphol is het dan erg druk i.v.m de top. Ook is de Polderbaan ingeruimd voor een parkeerplaats voor alle regerings toestellen van de deelnemende landen, in totaal 53.

Om mijn vakantie met enkele dagen te verlengen is geen optie. Op woensdagochtend 26 maart om half negen heb ik een afspraak bij de polikliniek Hematologie van het VUmc. Deze afspraak is door het VUmc al een week eerder naar voren verplaatst, de reden weet ik niet. Om eerder terug te vliegen is ook erg kort dag, dan zou ik morgen al terug moeten vliegen om de drukte en allerlei veiligheids eisen te ontwijken.

De KLM had deze mail ook wel wat eerder kunnen versturen, ze weten al maanden dat rond 24 en 25 maart de NSS top in De Haag is. Toen ik afgelopen jaar in augustus deze reis boekte, was het mij niet bekent dat de top precies op de dag valt als ik weer terug vlieg.
Ik heb besloten om gewoon op de 25ste terug te vliegen zoals ik het van te voren zelf gepland had. Ik heb nog allerlei afspraakjes de komende dagen en die wil ik niet afzeggen. Ik zie het wel hoe het gaat bij aankomst op Schiphol de 25ste. Ik wordt in igg opgehaald. Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken.





Omdat ik vanochtend al heel erg vroeg wakker was (05.30 uur) en toen nog even mijn mail controleerde en ook nog ruim een uur met een vriendin in Nederland zat te Skype, besloot ik om toch nog even verder te slapen. Zo rond 10 uur stond ik op, douchen aankleden en toen naar buiten. Het was lekker warm, het was vrijdag (dus markt) en ik had honger. Tegen twaalven kwam ik bij de Five Star J Vegetarian Restaurant aan. Daar heb ik weer lekker genoten van het eten. Ik kan hier elke dag terecht, ze hebben een uitgebreide menukaart. Ik heb nog niet alles gegeten wat op de kaart staat. Vandaag heb ik Fuk Thong Pad Nam Mun Hoy J (Pumpkin with mixed vegetable fried with oystersauce) met bruine rijst gegeten. Als drankje heb ik Ginger Tea (cold) genomen. Het was wederom smullen. De komende dagen zal ik hier nog een aantal keren terugkomen. Voor zaterdag a.s heb ik weer met Aoy afgesproken om hier te komen eten. Het zal ons (voorlopig) laatste etentje samen zijn.

---
pmc © 21 maart 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten