maandag 24 maart 2014

De laatste dag(en)

Vandaag mijn laatst dag in Thailand, morgenmiddag om 12.20 uur vlieg ik terug naar Nederland.
Ik kijk tevreden terug op 15 mooie weken, veel gereisd, veel gezien en ook veel mensen ontmoet. Ik heb hele leuke contacten gehad, zowel met mensen van buiten Zuidoost Azie als met de Aziaten zelf.
De volgende keer ga ik een paar kleine dingetjes aanpassen in mijn planning. Zoals waar je in bepaalde periodes van het jaar beter wel of niet kunt zijn qua weer.
Het weer viel dit jaar een klein beetje tegen in vergelijking met vorig jaar. De (hoge) temperaturen lieten dit jaar op zich wachten. Ik heb het regelmatig koud gehad, zeker in het begin van mijn vakantie.



Gelukkig hoefde ik op de laatste dag van mijn vakantie niet uit een vuilniszak te eten maar kon ik gewoon terecht bij mijn favoriet vegetarisch restaurant. Toch is er voor de mensen die aangewezen zijn om uit vuilniszakken te eten voldoende en ruime keus. Er wordt wat weggegooit, ook hier in Thailand. Kennelijk is er genoeg eten en het kost ook nog eens niks.



Vandaag ook mijn laatste foto-shoot van de medewerkers van het hotel. In de ochtend heb ik alles afgerekend en iedereen een extraatje gegeven. Deze mensen werken gewoon zeven dagen in de week voor een schamel loontje, ze moeten het echt hebben van de fooitjes die ze van de hotelgasten krijgen.





Natuurlijk ook nog even afscheid genomen van Lek en Jupjang. Lek was bezig met de 'grijze' haren van Jupjang te verwijderen met een pincet. Ook weer zoiets typisch Aziatisch.



Gisteren voor het laatst naar het strand geweest. Het zonnetje liet zich weinig zien, dus was ik ook weer op tijd terug. Er is geen ruk aan om onder een grijze hemel te liggen terwijl het wel warm is. Dit soort weer werkt erg deprimerend bij mij. Ik wil een blauwe hemel zien en een knallende zon.






Afgelopen zaterdag voor het laatst keer samen gegeten met Aoy bij het vegetarisch restaurant Five Star J. Het was weer een echt vreetfestijn geworden. Na afloop kon ik nog amper lopen. Samen zijn we langs wegen gewandeld waar je normaal in het donker niks te zoeken heb. Ook nog even bij Aoy thuis geweest.




---
pmc © 24 maart 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten