donderdag 6 februari 2014

Op weg naar Siem Reap



Vandaag vertrek ik voor 3 dagen naar Siem Reap om aldaar de Angkor Wat te bezichtigen. De bedoeling om 's ochtends om 09.30 uur te vertrekken voor een busreis van 6 uur met een tussenstop. Het zou allemaal veel langer gaan duren.
Het was een comfortabele bus (toen deze nog leeg was) met Wifi. Toen de bus vol zat leek het wel een vrachtwagen volgestouwd met zakken en dozen. Al het vervoer hier (in de meeste Zuidoost Aziatische landen) word ook gebruik naast ver vervoeren van mensen, ook om pakketten te vervoeren. TNT post of UPS kennen ze hier niet. Gelukkig had ik een fijn plekje helemaal achter in de bus. Alleen jammer dat de Wifi na ruim 75 km het voor gezien hield.













Een ding leer je al snel in Cambodja, gemaakte afspraken en tijdschema's worden niet nagekomen. De hele reis zou uiteindelijk meer dan 11 uur duren i.p.v de 6 uur die op het vertrekschema stond bij de Bus-Terminal. Onderweg ook nog een klapband, dat duurde gelukkig maar een half uurtje om de band te verwisselen. Het aller ergste was de vele keren stoppen om een passagiers op te pikken of af te zetten. Daarnaast natuurlijk de slechte zandwegen waar soms niet harder dan 25 km werd gereden.
Het was al pikkedonker toen we eindelijk Siem Reap binnenreden, na wat onderhandelingen met een Tuk Tuk bestuurder, kwam ik rond 20.30 uur bij Haks House BB aan. Ik had ontzettende honger, maar de keuken was al gesloten omdat ze niets meer hadden. Na lang aandringen heeft de kok van alle restjes groente en rijst, toch een smakelijke maaltijd voor me gemaakt.

---
pmc © 6 februari 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten